Dersin Adı | Düşsel ve Geleceğe Yönelik İçmimarlık Çalışmaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 401 | Güz | 2 | 6 | 5 | 11 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgileri gelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bu bakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin için çok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir. Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemel eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. Bu bulgular ve sunulan fikirler IA 498 Bitirme Projesi’ne temel oluşturacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. (29 EYLÜL) a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) Ödev 1 bildirimi ve görüşülmesi --- 1.2. (27 EYLUL) Küçük Sınav 1 | 1.1. Hazırlık gerekli değil --- 1.2. Öğrenciler hazırlıklı olmalı ve küçük sınav için gerekli malzemelerini hazır bulundurmalı |
2 | (1-4 EKİM) Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi | 5 kişilik bir grup oluşturulup, ödevde bahsedildiği üzere muhtemel çağdaş toplum düzeni ve ideolojileri üzerine beyin fırtınası yapılması |
3 | 3.1. (8 EKİM) Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi --- 3.2. (11 EKİM) a) Ödev 1 teslimi: Grup Çalışması b) Ödev 1 sunumu | Ödev I için oluşturulan grup fikrini yansıtacak müzik içeren bir PowerPoint sunum ya da video hazırlanması |
4 | 4.1. (15 EKİM) a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Ödev 2 ve 3 bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) Ödev 2 üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi --- 4.2. (18 EKİM) Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi (Grup Kritikleri) | 4.1. Hazırlık gerekli değil --- 4.2. Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
5 | (22-25 EKİM) Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
6 | 6.1. (29 EKİM) RESMİ TATİL --- 6.2. (1 KAS) Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
7 | 7.1. (5 KAS) Ödev 2 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina --- 7.2. (8 KAS) Ödev 2 sunumu | İkinci ödev için A1 sunum paftası hazırlanması |
8 | 8.1. (12 KAS) Ödev 4 bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler --- 8.2. (15 KAS) Küçük Sınav 2 | Hazırlık gerekli değil |
9 | (19-22 KAS) Ödev 3 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Önceki kritiklere uygun olarak projenin geliştirilmesi |
10 | (26-29 KAS) Ödev 3 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Önceki kritiklere uygun olarak projenin geliştirilmesi |
11 | 11.1. (3 ARA) Ödev 3 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina --- 11.2. (6 ARA) Ödev 3 sunumu | Üçüncü ödev için A1 sunum paftası hazırlanması |
12 | 12.1. (10 ARA) a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final Projesi bildirimi ve tartışma --- 12.2. (13 ARA) Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
13 | (17-20 ARA) Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
14 | (24-27 ARA) Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Caroline Klien’in Futuristic: Visions of Future Living kitabı dersin ana material kitabıdır: Futuristic: Visions of Future Living, Caroline Klien, Daab, 2012, ISBN-10: 3942597098, ISBN-13: 978-3942597098. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 15 Books about Design and the Future: http://www.designersandbooks.com/blog/15-books-about-design-and-the-future |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 22 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 322 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest